25 Aralık 2011 Pazar

Mükemmel Anne misin?

Mükemmel misiniz? Ben değilim.Bunuda açık yüreklilikle söyleyebiliyorum öyle olma yada davranma gibi durumumda söz konusu değil. Ben bir anneyim.Her şeyin en güzelini kızım için yapmaya çalışıyorum elimden geldiğince.Yaptığım hataların farkına varıp, öğrendikçe yeniliyorum kendimi ve bir daha da tekrarlamamak adına daha da bilinçli olma yoluna giriyorum. Hepimiz bir takım sorunlar yaşayabiliyoruz,pedagojiyle alakalı kitap okusanda, google de aramalar yapıp öğrensende,olumlama anası olsan da  çocuğunun yanında negatif enerji saçabiliyorsun,sonrasında pişmanlık duyup sarılsanda bebeğine bir daha olmaması için güç diliyorsun sinir sistemine.Bunuda zamanla aşıyorsun öğrendikçe bir daha tekrar etmemesi adına adım atıyorsun. Her yeni günle yenileniyoruz . Pozitif düşüncelerle yataktan kalkıp ayaklarımız yere değdiğinde şükredip yüzümüzde gülümseme beliriyorsa bu enerjinizi bebeğinize en iyi şekilde yansıtıyorsunuz.'Günaydın Doracım' nasılsın annecim? dediğimde : iyiiimmmm:) sesini duymak muhteşem bir duygu. işte mükemmel an diye ben buna derim.Mükemmel anne yok mükemmel anlara ulaşan anne ve bebeği vardır.Gık demeden her gün en kaliteli zamanı çocuğuma ayırıyorum diyebiliyormusunuz?uykusuz geceler ,ateşli saatler,iştahsızlık krizleri,diş çıkmadı bi çıksada kurtulsak yetti canımıza bu kaşıntılar acılar,tuvalet alışkanlığını bir kazanamadı,yaşıtları nasıl konuşuyor bülbül gibi bizimki hala daha anne,baba diyebiliyor,''çocuğun mu var derdin var''.. gibi çocukla ilgili sıkıntılar hemen hemen herkeste yaşanılan sorunlardan ve bu sorunlarla mücadele etmek için mükemmel anne olmaya gerek yok.Sadece bilinçli ve olumlu yaklaşmak bir çok sorunu aslında hafifletip ortadan kaldıracaktır.Bunu dert  tasa edinmiş,büyük yük altında ezilmiş, psikiyatrik servisten randevü almış annelerimiz var.Bu noktaya gelmeden sakin bir ruh hali içerisinde olup huzurlu bir ortam yaratabilirsek miniklere,dilimizede dolamazsak bebekken olağan tavırlarını ve bunlara gülümseyerek izin veririsek hayatımızın merkezi olan bebeklerimizle hem daha güzel vakit geçirip bu mutluluğunda farkına varıp tadını çıkartırırz, başka anneleri de  kendimize hayran bırakırız. Buna inanın,bunu isteyin ve işte hallettiniz:)

1 yorum:

ufaklık dedi ki...

kalemıne sağlıkkk yazını begendımm ve bende cocukların kucuklugune gıttım o uykusuz gecelere sabırlı gunlere